Teledoki telemedicina a fióknak?

Nem akartam erről írni, ne hangozzék panasznak, de a történelem lapjainak egyik oldalára érdemes felvésni a következő kis történetet.

2012. év végén Dr. Daragó László ötlete alapján elkezdtem fejleszteni egy telemedicina rendszert. Otthoni készülékek (vérnyomás-, vércukormérő, EKG, mérleg, pulzoximéter) okostelefon illetve asztali számítógépek segítségével egy adatbázisba feltöltik a felhasználó mért adatait. Ezeket az adatokat a feltöltő, orvosuk, rokonuk nézegethetik. Lászlónak köszönhetően a SOTE-n minden évben tarthattam előadást a telemedicináról és erről a rendszerről. Az idén, negyedik alkalommal már lemondó stílusban beszéltem erről az egészről. Úgy éreztem, csak ugatunk bele a világba.

Egy év alatt elkészült a prototípus. Más egyéb dolgom is volt, ezért haladtam lassan. Alapítottunk egy céget, mellyel ezt a szolgáltatást szerettük volna nyújtani. Éppen felszámoltatjuk jogutód nélkül. Miért? Mert senkit nem érdekelt, senki nem volt még csak kíváncsi sem a rendszerre. 2014. év elején megkeresett Dr. Zsonda László, akit érdekelt a rendszer, szerette volna a saját nevén (Monasystem) forgalmazni. Beleegyeztem. Számos előadást, konferenciát tartott róla, államtitkári bemutató is volt. Egy darab megrendelés nem érkezett. A munkát csak tettem bele, vásároltam az eszközöket, a fejlesztőkörnyezeteket. 2015. év elején Dr. Zsonda Lászlóval megszakítottam a kapcsolatot, felesleges idő és pénzkidobás a vele való kapcsolat. Pár hónapja megkerestem a nyíregyházi önkormányzatot, hogy ingyen adom a rendszert 50 db készülékkel. Csináljuk meg az E-gészséges Nyíregyháza projektet. Írtam a polgármesternek, a képviselőknek. Válasz sem érkezett. A rendszert most a Facebookon akarom terjeszteni. Meg lehet osztani a mért adatokat, hátha mást is rá lehet venni arra, hogy ne csak csücsörítős szelfiket, vicces képeket osszanak meg, hanem legyenek büszkék élettani paramétereikre is.Share your healt, collect your followers! Oszd meg az egészséged, gyűjts követőket! szlogen alatt. Hogy mi lesz ebből az egészből? Nem tudhatom...

Ha érdekel valakit, néhány hivatalos filmecske egy-két bemutatóról.

A bejegyzés trackback címe:

https://babosi.blog.hu/api/trackback/id/tr7010358942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Babosi Gyuri blogja

Ha érdekes orvosi műszerről olvasok, akkor írok ide. Legyen nyoma a véleményemnek, bár senkit nem érdekel.

süti beállítások módosítása